• Bel met MediPreventiePersoonlijk en deskundig advies
  • Leverbelofte van MediPreventieVoor 16 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending vanaf 99 euroGratis verzending vanaf €99,-
MediPreventie [email protected] +31 (0)74-2911110
4.7 13372
0 Winkelwagen
0
Weerstandsband
Selectie verfijnen
Type fitness elastiek
  1. Fitness band (45)
  2. Miniband (18)
  3. Resistance tube (18)
  4. Powerband (7)
Lengte
  1. 30 cm (1)
  2. 160 cm (1)
  3. 200 cm (1)
  4. 1 meter (6)
  5. 1,2 meter (5)
  6. 1,5 meter (12)
  7. 2,5 meter (6)
  8. 5,5 meter (8)
  9. 22,5 meter (5)
  10. 25 meter (7)
  11. 30 meter (5)
  12. 45,5 meter (6)
Weerstandsniveau
  1. Extra licht (2)
  2. Licht (26)
  3. Medium (22)
  4. Zwaar (21)
  5. Extra zwaar (19)
  6. Zeer zwaar (13)
  7. Super zwaar (1)
Trainingsniveau
  1. Beginner (19)
  2. Gemiddeld (32)
  3. Gevorderd (27)
Kleur
  1. Geel (27)
  2. Rood (27)
  3. Groen (28)
  4. Blauw (25)
  5. Paars (1)
  6. Zwart (18)
  7. Beige (1)
  8. Oranje (2)
  9. Grijs (2)
Merk
  1. Body-Band (42)
  2. Dittmann (3)
  3. Foot Gym (1)
  4. MediPreventie (3)
  5. Moves band (10)
  6. MSD-Band (34)
Prijs
€ 0 € 186 € 0 tot € 186

Weerstandsband

Weerstandsband is perfect om effectief en makkelijk je spieren en fitheid te trainen. Weerstandband kopen kan in verschillende weerstanden. Fitness weerstandsbanden zijn geschikt voor zowel beginnende als gevorderde sporters. Tijdens een training kun je gemakkelijk de weerstand van de banden en tubes verhogen. Ideaal fitness elastiek voor elke sporter en als fysiotherapie oefenmateriaal.

1 - 16 van 91 producten

Sorteer op:

1 - 16 van 91 producten

Sorteer op:

weerstandsband

Weerstandsbanden kopen

Weerstandsbanden zijn brede naadloze elastieken, gemaakt van latex. De weerstandsband knapt een stuk minder snel wanneer het naadloos is. Trainen met weerstandsbanden is eenvoudig en praktisch. Weerstandsband is perfect om te gebruiken als hulpmiddel om de (kracht)training gemakkelijker of moeilijker te maken. Een weerstand elastiek kun je los kopen, maar is ook verkrijgbaar als weerstandsbanden set van drie, vijf of 10 stuks. Weerstandsbanden kopen kan in diverse weerstand niveaus. Elke weerstandband heeft een eigen specifieke kleur waaraan de weerstand sterkte te herkennen is.

Wanneer je jouw trainingsschema al klaar hebt liggen, kun je gemakkelijk het juiste weerstandsniveau van de weerstandsband bepalen. Begin je net met trainen? Dan raden wij aan om niet met een te zware weerstand te trainen. Je lichaam moet nog wennen aan de krachten die je uitoefent met de weerstandsband. Hierdoor kan het zijn dat het in het begin van je training erg moeilijk en zwaar kan zijn. De weerstandband geeft een zwaardere sterkte als je harder aan de weerstandsband trekt. Je rekt hierdoor de band uit, waardoor de training nog zwaarder wordt. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je na enkele weken, een zwaardere weerstandband kan gebruiken. Hierdoor boek je progressie in de training.

De weerstandsbanden fitness zijn zeer eenvoudig te gebruiken op vakantie, in het park of wanneer je een weekend weg bent. Weerstandbanden nauwelijks ruimte in beslag. Ook super handig te gebruiken voor thuistraining! Trainen met weerstandsbanden is effectief en gemakkelijk.

Oefeningen weerstandsband

Veel mensen lopen met een grote bocht om het krachthonk heen of doen een paar series buikspieroefeningen en vinden het dan wel weer best. Daarnaast heb je mensen die graag thuis sporten, maar het relatief duur vinden om fitness apparatuur of oefenmateriaal aan te schaffen. Ook is hier vaak geen plek voor in het huis. Met onze goede weerstandsbanden is dit geen excuus meer! Weerstandsbanden zijn goedkoop, makkelijk op te bergen en eigenlijk het meest praktische type oefenmateriaal om mee te trainen. Oefeningen uitvoeren met een weerstandsband zijn veelzijdig, effectief en uitdagend.

Het is belangrijk om genoeg uitdaging in je training te hebben, om zo telkens weer progressie te boeken. Door je spieren steeds verder uit te dagen door afwisselend te trainen met fitness weerstandsbanden, voorkom je dat je lijf zich comfortabel gaat voelen en daardoor geen progressie meer boekt. Geef daarom je lichaam constant een uitdaging tijdens de training en wissel ook regelmatig af van trainingsschema en soort oefeningen die je doet. Ook opeenvolgende weerstandsbanden of een complete weerstandsbanden set gebruiken is daarom aan te raden.

Gebruik weerstandsbanden

Weerstandsbanden zijn ontzettend populair bij atleten, maar ook bij sporters die aan cross-fit, bootcamp, fitness en vechtsport doen. De weerstandsband kan gebruikt worden voor het activeren van verschillende spiergroepen van de benen zoals de bilspieren en hamstrings. De weerstandsbanden zijn gemakkelijk te gebruiken voor onder andere: fitness, yoga, cardio, fysiotherapie, krachttraining, voor thuis en in de sportschool.

Er zijn enorm veel oefeningen waarbij je een weerstandsband kunt gebruiken. Op Youtube kun je talloze filmpjes vinden met uitleg van oefeningen. Twee oefeningen die gemakkelijk thuis zijn uit te voeren zijn de Plank en de Been Lift. De Plank is heel simpel. Het is de ouderwetse plank oefening, maar dan met een weerstandsband of miniband tussen de handen gespannen. Terwijl de elastische weerstandsband om je handen zit, til je één hand op en zet je hem weer rustig terug. Herhaal met de andere hand. De andere oefening is de Been Lift. Deze kan ook uitgevoerd worden met een goede weerstandband en ook met een mini weerstandsband. Pak een stevige stoel vast of gebruik de muur voor steun. Plaats de weerstandsband om je enkel en maak de beweging met je been opzij. Herhaal dit vijf keer en wissel dan van been. Het is bij deze oefeningen belangrijk dat je wel zorgt voor een constante spanning op de weerstandband.

Weerstand band training

Na een tijdje zul je zien dat de weerstandsbanden beginnen te slijten. Dit kun je beperken door regelmatig van weerstandsband te wisselen, ze met talkpoeder in te poederen en niet in de zon te laten liggen. Als een weerstandband in contact komt met vocht of zweet, is het belangrijk dat je de band afneemt met een vochtige theedoek en het elastiek vervolgens afdroogt. Nogmaals, laat nooit de weerstandsbanden drogen in de zon! Hierdoor wordt weerstandsband veel sneller kwetsbaar en is er eerder kans op slijtage of scheurtjes. Door regelmatig te controleren op scheurtjes en slijtage, kun je langer en veiliger de weerstandband gebruiken. Bovendien voorkom je zo dat de weerstandsband knapt terwijl je aan het trainen bent.

Weerstandsband werd voorheen voornamelijk gebruikt door fysiotherapeuten, bij de revalidatie van cliënten, om spieren sterker, mobieler en flexibeler te maken. Weerstandsbanden worden al jaren in de fysiotherapie gebruikt en niet voor niets, ze werken echt!. Door de weerstandband ergens aan vast te maken is weerstandsband fitness vanuit alle hoeken en posities mogelijk. Ook kun je de zwaarte van één enkele weerstandband veranderen door de band dubbel vast te houden of op een deel te gaan staan waardoor het uit te rekken deel korter wordt. Gebruik weerstandsbanden op advies van je huisarts of fysio, maar ook wanneer je gemakkelijk en snel thuis wilt trainen. Het enige nadeel van weerstand band training is dat bij het trainen met gewichten je precies kan bijhouden hoeveel herhalingen je met een bepaald gewicht hebt uitgevoerd. De weerstand van weerstandsbanden fitness is heel erg afhankelijk van de lengte van de weerstandband en is lastiger bij te houden. Wel kan je de vooruitgang meten aan het stijgende aantal herhalingen die je met de elastische weerstandsband kunt uitvoeren.

Weerstandsbanden kopen kan gemakkelijk en snel. Wij raden aan de productinformatie goed door te lezen zodat je voorkomt dat je het verkeerde weerstand band koopt. Bij vragen over gebruik weerstand band training, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Het is sowieso aan te raden om meerdere weerstandsbanden of een complete weerstandsbanden set aan te schaffen.

Veelgestelde vragen

Wat is een weerstandsband?

Een weerstandsband is een elastische band waarmee je veel verschillende fitness en revalidatie oefeningen kunt doen. Met een weerstandband train je je lichaam niet alleen op kracht en balans, maar juist ook op flexibiliteit en lenigheid. Het trainen met weerstandsbanden is zeer simpel, je hebt namelijk naast de weerstandsband alleen de zwaartekracht en je eigen lichaam nodig. Een weerstandband is veelzijdig en geschikt voor zowel de beginnende sporter als de gevorderde sporter. Dit komt onder andere door het feit dat weerstandbanden in veel verschillende weerstanden verkrijgbaar zijn. Variërend van een lichte weerstand band voor revalidatie en therapie tot een (zeer) zware weerstand voor intensieve fitness en krachtsport. Door te kiezen voor een complete weerstandsbanden set kun je jouw fitness training geleidelijk opbouwen, en ook afwisselend en uitdagend blijven houden. Je kunt een weerstandsband overal gebruiken: binnen en buiten, in de sportschool, bij de fysiotherapeut of personal trainer en natuurlijk ook thuis of onderweg. Wist je dat je gemakkelijk een full body workout met een goede weerstandsbanden set kunt doen? Online kun je zeer veel verschillende weerstandsband fitness oefeningen vinden waarmee je jezelf en anderen kunt blijven uitdagen.

Welke soorten goede weerstandsbanden zijn er?

Er zijn verschillende soorten goede weerstandsbanden. De beste weerstandsband kopen kan in verschillende soorten, weerstanden, kleuren, maten en merken. De meeste gebruikte weerstandband is de platte latex weerstand band die in los verpakte stukken met lengtes van 1,5 tot 2,5 meter wordt aangeboden en daarnaast op extra voordelige grote rollen die je zelf op de gewenste lengte kunt knippen. Ook kun je kiezen voor een complete weerstandsbanden set met opeenvolgende weerstanden waarmee je jouw fitness training goed kunt opbouwen en uitdagend blijft houden. Naast weerstandsband kun je kiezen voor weerstandsband met handvat, mini weerstandsband en power bands. De weerstanden van weerstandsbanden zijn meestal opgebouwd uit de volgende kleuren / weerstanden: geel is Licht, rood is Medium, groen is Zwaar, blauw is Extra zwaar en zwart is Zeer zwaar.

Waarom de beste weerstandsband kopen bij MediPreventie?

Wij bieden een compleet en uitgebreid assortiment van de beste weerstand band aan en leveren zeer snel. Kijk naast weerstandband ook naar weerstandsband met handvat, complete weerstandsbanden sets, mini weerstandsbanden en powerbands. Kies voor de beste weerstandsbanden met een professionele kwaliteit van goede merken zoals Body-Band, Thera-Band en Moves band. Weerstandsbanden geschikt voor professionals en consumenten. Ook voor ander oefenmateriaal voor fitness, fysiotherapie en revalidatie ben je bij ons op het goede adres. Op werkdagen voor 16 uur besteld? Dan ontvang je jouw bestelling morgen al in huis!

Welke weerstandsband fitness oefeningen zijn er?

Met een weerstandsband kun je diverse fitness- en revalidatie oefeningen doen gericht op verschillende spiergroepen. Een weerstandband is erg makkelijk mee te nemen waardoor je ook in de sportschool, op het werk, onderweg of op vakantie met de weerstand band traint. Heb je een blessure? Dan kun je je fysiotherapie oefeningen gecontroleerd uitvoeren met een weerstandsband met een lichte of medium weerstand. Wil jij meer kracht? Dan kun je de weerstandband inzetten om verschillende fitness oefeningen uit te voeren met een weerstandsband met een zwaardere weerstand. Gebruik weerstandbanden om spiergroepen van je borst en romp, armen, schouders, rug en benen te trainen. Weerstandsbanden zijn ook perfect voor een complete full body workout en core stability training.

Hoe gebruik je weerstandsbanden en weerstandskabels?

Weerstandsbanden en weerstandskabels kunnen erg makkelijk door iedereen en overal worden gebruikt. Zo kun je een weerstandsband bevestigen aan verschillende plekken en voorwerpen. Denk bijvoorbeeld aan een deur, hek of paal. Maar je kunt er ook voor kiezen om de weerstand band tussen je benen of armen te spannen. Zo train je met je eigen kracht en lichaam. Bind de weerstandband bijvoorbeeld tussen je bovenbenen tijdens een squat. Je kunt de weerstandsbanden bijna overal gebruiken. Thuis, op kantoor, onderweg, in de sportschool of bij de fysiotherapeut.

Welke weerstandsband heb ik nodig?

Het type weerstandsband dat je kiest, dien je te bepalen op basis van het soort training en de weerstand die je tijdens de training of oefening wilt. Zo wordt een weerstandband met weinig weerstand ingezet bij wat makkelijkere en lichtere oefeningen voor bijvoorbeeld revalidatie en beginnende sporters. Een weerstandsband met meer weerstand kan perfect worden ingezet voor trainingen om meer kracht op te bouwen voor gevorderde sporters en krachtsport. Het is aan te raden om te kiezen voor meerdere opeenvolgende weerstanden of een complete weerstandsbanden set zodat je de training goed kunt opbouwen en blijven afwisselen.

meld u aan
Op dehoogteblijven?
Meld u aan voor de nieuwsbrief
Facebook Twitter Google+