• Bel met MediPreventiePersoonlijk en deskundig advies
  • Leverbelofte van MediPreventieVoor 16 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending vanaf 99 euroGratis verzending vanaf €99,-
MediPreventie info@medipreventie.nl +31 (0)74-2911110
0 Winkelwagen
Weerstandsband
Selectie verfijnen
Breedte
  1. 5 cm (2)
Spiergroepen
  1. Vingers (2)
  2. Handen (1)
  3. Pols (1)
  4. Onderarm (1)
  5. Bovenarm (3)
  6. Schouders (4)
Type training
  1. Balans & stabiliteit (15)
  2. Coördinatie (14)
  3. Flexibiliteit (13)
  4. Snelheid (12)
  5. Uithoudingsvermogen (14)
  6. Kracht (15)
  7. Revalidatie (15)
Type fitness elastiek
  1. Fitness band (55)
  2. Miniband (18)
  3. Fitness tube (20)
  4. Powerband (8)
  5. Suspension trainer (1)
Weerstandsniveau
  1. Extra licht (4)
  2. Licht (28)
  3. Medium (25)
  4. Zwaar (23)
  5. Extra zwaar (19)
  6. Zeer zwaar (11)
Trainingsniveau
  1. Beginner (23)
  2. Gemiddeld (38)
  3. Gevorderd (28)
Merk
  1. Adidas (1)
  2. Body-Band (42)
  3. Dittmann (5)
  4. Foot Gym (1)
  5. MediPreventie (5)
  6. MSD-Band (40)
  7. Sissel (1)
  8. Thera-Band (10)
Prijs
€ 0 € 185 € 0 tot € 185
Kleur
  1. Geel (30)
  2. Rood (30)
  3. Groen (31)
  4. Blauw (27)
  5. Paars (1)
  6. Zwart (20)
  7. Beige (3)
  8. Oranje (2)
  9. Grijs (1)
Lengte
  1. 160 cm (1)
  2. 200 cm (1)
  3. 1 meter (7)
  4. 1,2 meter (5)
  5. 1,5 meter (11)
  6. 2,5 meter (6)
  7. 5,5 meter (13)
  8. 22,5 meter (5)
  9. 25 meter (7)
  10. 30 meter (4)
  11. 45,5 meter (11)

Weerstandsband

Wist je dat weerstandsband regelmatig door topsporters wordt gebruikt? Je kunt met deze fitness band een perfecte full-body work-out doen. De elastieken zijn erg gemakkelijk mee te nemen op vakantie of naar de sportschool. Een weerstandsband kun je op veel verschillende manieren gebruiken tijdens de training. Naast de weerstandsband kun je op onze website terecht voor nog veel meer soorten oefenmateriaal.

1 - 16 van 105 producten

Sorteer op:

1 - 16 van 105 producten

Sorteer op:

weerstandsband

Weerstandsbanden kopen

Weerstandsbanden zijn brede naadloze elastieken, gemaakt van latex. De weerstandsband knapt een stuk minder snel wanneer het naadloos is. Gebruik weerstandsbanden  eenvoudig als hulpmiddel om de (kracht)training gemakkelijker of moeilijker te maken. Een weerstand elastiek kun je los kopen, maar is ook verkrijgbaar in sets van drie of vijf stuks. Weerstandsbanden kopen kan in diverse weerstand niveaus. Elke weerstandband heeft een eigen specifieke kleur waaraan de weerstand sterkte te herkennen is.

Wanneer je jouw trainingsschema al klaar hebt liggen, kun je gemakkelijk het juiste weerstandsniveau bepalen. Begin je net met trainen? Dan raden wij aan om niet met een te zware weerstand te trainen. Je lichaam moet nog wennen aan de krachten die je beoefent met de weerstandsband. Hierdoor kan het zijn dat het in het begin van je training erg moeilijk en zwaar kan zijn. Het weerstand elastiek geeft een zwaardere sterkte als je harder aan de weerstandsband trekt. Je rekt hierdoor de band uit, waardoor de training nog zwaarder wordt. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je na enkele weken, een zwaardere weerstandband kan gebruiken. Hierdoor boek je progressie in de training.

De weerstandsbanden fitness zijn zeer eenvoudig te gebruiken op vakantie, in het park of wanneer je een weekend weg bent. Ze nemen nauwelijks ruimte in beslag. Ook super handig te gebruiken voor thuistraining!

Oefeningen weerstandsband

Veel mensen lopen met een grote bocht om het krachthonk heen of doen een paar series buikspieroefeningen en vinden het dan wel weer best. Daarnaast heb je mensen die graag thuis sporten, maar het relatief duur vinden om oefenmateriaal aan te schaffen. Ook is hier vaak geen plek voor in het huis. Met onze weerstand elastieken is dit geen excuus meer!
Weerstandsbanden zijn goedkoop, makkelijk op te bergen en eigenlijk het meest praktische type oefenmateriaal om mee te trainen. Oefeningen uitvoeren met een weerstandsband zijn veelzijdig, effectief en uitdagend.

Het is belangrijk om genoeg uitdaging in je training te hebben, om zo telkens weer progressie te boeken. Door je spieren steeds verder uit te dagen door afwisselend te trainen met fitness weerstandsbanden, voorkom je dat je lijf zich comfortabel gaat voelen en daardoor geen progressie meer boekt. Geef daarom je lichaam constant een uitdaging tijdens de training en wissel ook regelmatig af van trainingsschema.

Gebruik weerstandsbanden

Weerstandsbanden zijn ontzettend populair bij atleten, maar ook bij sporters die aan cross-fit, bootcamp, fitness en vechtsport doen. De weerstandsband kan gebruikt worden voor het activeren van verschillende spiergroepen zoals de bilspieren en hamstrings. De banden zijn gemakkelijk te gebruiken voor onder andere: fitness, yoga, cardio, fysiotherapie, krachttraining, voor thuis en in de sportschool.

Er zijn enorm veel oefeningen waarbij je het weerstand elastiek kan gebruiken. Op Youtube kun je talloze filmpjes vinden met uitleg van oefeningen. Twee oefeningen die gemakkelijk thuis zijn uit te voeren zijn de Plank en de Been Lift. De Plank is heel simpel. Het is de ouderwetse plank oefening, maar dan met een weerstandsband of miniband tussen de handen gespannen. Terwijl het elastiek om je handen zit, til je één hand op en zet je hem weer rustig terug. Herhaal met de andere hand. De andere oefening is de Been Lift. Deze kan ook uitgevoerd worden met het weerstand elastiek en ook met een mini band. Pak een stevige stoel vast of gebruik de muur voor steun. Plaats het fitness elastiek om je enkel en maak de beweging met je been opzij. Herhaal dit vijf keer en wissel dan van been. Het is bij deze oefeningen belangrijk dat je wel zorgt voor spanning met het elastiek.

Weerstand band training

Na een tijdje zul je zien dat de elastieken beginnen te slijten. Dit kun je beperken door van elastiek te wisselen, ze met talkpoeder in te poederen en niet in de zon te laten liggen.  Als de weerstand elastieken in contact komt met vocht of zweet, is het belangrijk dat je de band afneemt met een vochtige theedoek en het elastiek vervolgens afdroogt. Nogmaals, laat nooit de elastieken drogen in de zon! Hierdoor wordt het elastiek veel sneller kwetsbaar en is er eerder kans op slijtage of scheurtjes.
Door regelmatig te controleren op scheurtjes en slijtage, kun je langer en veiliger het elastiek gebruiken. Bovendien voorkom je zo dat het elastiek knapt terwijl je aan het trainen bent. 

De weerstandband werd voorheen voornamelijk gebruikt door fysiotherapeuten, bij de revalidatie van patiënten, om spieren sterker, mobieler en flexibeler te maken. Deze weerstand elastiek wordt al jaren in de fysiotherapie gebruikt en niet voor niets, ze werken echt. Door de weerstandband ergens aan vast te maken zijn weerstandsbanden fitness vanuit alle hoeken mogelijk. Ook kan men de zwaarte van één enkele weerstandband veranderen door de band dubbel vast te houden of op een deel te gaan staan waardoor het uit te rekken deel korter wordt. Gebruik weerstandsbanden op advies van je huisarts of fysio, maar ook wanneer je gemakkelijk en snel thuis wilt trainen. Het enige nadeel van weerstand band training is dat bij het trainen met gewichten je precies kan bijhouden hoeveel herhalingen je met een bepaald gewicht hebt uitgevoerd. De weerstand van weerstandsbanden fitness is heel erg afhankelijk van de lengte van de weerstandband en is lastiger bij te houden. Wel kan je de vooruitgang meten aan het stijgende aantal herhalingen die je kan uitvoeren.

Weerstandsbanden kopen kan gemakkelijk en snel. Wij raden aan de productinformatie goed door te lezen zodat je voorkomt dat je het verkeerde weerstand elastiek koopt. Bij vragen over gebruik weerstand band training, kun je contact opnemen met onze klantenservice.

meld u aan
Op dehoogteblijven?
Meld u aan voor de nieuwsbrief
Facebook Twitter Google+