• Bel met MediPreventiePersoonlijk en deskundig advies
  • Leverbelofte van MediPreventieVoor 16 uur besteld, morgen in huis
  • Gratis verzending vanaf 99 euroGratis verzending vanaf €99,-
MediPreventie [email protected] +31 (0)74-2911110
4.7 13877
0 Winkelwagen
0
Type Trainingsmateriaal
  1. TrainingshoedjesTrainingshoedjes
  2. Pionnen voetbalPionnen voetbal
  3. SpeedladderSpeedladder
  4. Agility materiaalAgility materiaal
Speedladder
Selectie verfijnen
Lengte
  1. 4 meter (2)
  2. 6 meter (3)
  3. 8 meter (2)
Kleur
  1. Geel (2)
  2. Zwart (3)
Merk
  1. Cawila (8)
Prijs
€ 0 € 53 € 0 tot € 53

Speedladder

Met een speedladder of trainingsladder verbeter je jouw snelheid, flexibiliteit en balans. Onze speedladders en loopladders zijn zeer geschikt voor diverse trainingen en sporten. Speedladders zijn praktisch en effectief om te gebruiken als trainingsmateriaal. Op zoek naar een speed ladder of trainingsladder om snelheid, voetenwerk, conditie of loop coördinatie en agility te trainen? Kijk dan in ons assortiment om een professionele kwaliteit loopladder, voetballadder of speedladder te kopen.

8 product(en)

Sorteer op:

8 product(en)

Sorteer op:

speedladder

Agility ladder

Wanneer je je snelheid en coördinatie eenvoudig wil trainen dan is een agility ladder ideaal voor jou. Met deze agility ladder kun je je wendbaarheid oefenen op iedere gewenste ondergrond. Door de felle, gele kleur van de “sporten” valt de agility ladder altijd goed op. Bedenk zelf originele oefeningen, combineer meerdere agility ladders en daag jezelf uit in de training. Uitgerold geeft de loopladder je meerdere vakken om voorwaarts, achterwaarts en zijwaartse speedladder oefeningen te doen. In de bijgeleverde nylon draagtas ruim je de agility ladder makkelijk op en neem je hem overal mee naartoe. De kunststof sporten van de agility ladder zijn zeer sterk, flexibel en vast of juist verstelbaar. De agility ladder is bovendien geschikt voor iedere ruimte.

Sommige trainers of coaches beperken zich alleen tot de agility ladder, maar dit stuk trainingsmateriaal is ontzettend dynamisch en veelzijdig wanneer je de speed ladder gebruikt als onderdeel van een bredere trainingsoefening. Meestal worden dezelfde speedladder oefeningen gedaan, zonder te variëren. De oefeningen met de loopladder kunnen veel veelzijdiger worden door de agility ladder een onderdeel te laten zijn van een grotere training of door meerdere speedladders te combineren. De loopladder is dus een ontzettend leuk onderdeel van een training. Loopladders zijn perfect voor de sporters die met snelheid en behendigheid willen werken, waarbij ook je reactievermogen wordt uitgedaagd. Probeer met de loopladder steeds moeilijkere oefeningen te doen. Dan wordt de loopladder een uitdaging om steeds beter en sneller te worden.

Loopladders

Een loopladder is een uitvouwbare ladder van 4, 6, 8 of 10 meter lang. Doordat de spijlen van loopladders vrij dicht bij elkaar liggen moet je een beroep doen op je snelheid en coördinatievermogen, waardoor je effectief traint. Door het snelle draaien van kant naar kant train je ook je wendbaarheid, acceleratie en stabiliteit. Ook je uithoudingsvermogen krijgt een boost. Hoe sneller je over de loopladder beweegt hoe moeilijker het wordt. Zo kun je zelf het niveau van je training bepalen. Je kunt loopladders ook gebruiken voor training en oefeningen met bijvoorbeeld je hond. Laat je hond, begeleid door jou, in een rustig tempo over de loopladder heen lopen. De sporten van een verstelbare speedladder zijn verplaatsbaar, de vakken kunnen dus groter of kleiner worden gemaakt. Zo is een loopladder geschikt voor grote en kleine honden. Al snel zul je zien dat de hond van nature zijn poten heel gericht gaat plaatsen en daarbij vaak kiest om tussen of over de sporten te stappen.

Wanneer je een bepaalde oefening met de loopladder doet, is het de kunst om de moeilijkheidsgraad te verhogen. Bijvoorbeeld door bij een klap van de trainer een oefening buiten de speedladder te doen en weer terug in de loopladder te springen. Of door op het einde van de speedladder een sprintje te trekken. Op deze manier is de loopladder echt een dynamisch en effectief onderdeel van een training. Wij raden je dus aan om ook ander trainingsmateal toe te voegen en hiermee een traject aan te leggen. Dan wordt het nog een stuk uitdagender. Bijvoorbeeld door op het einde van de speedladder extra behendigheidsoefeningen toe te voegen.

Veelgestelde vragen

Wat is een speedladder of loopladder?

Een speedladder of loopladder is een soort trainingsmateriaal waarmee je snelheid, voetenwerk en de algehele conditie kunt trainen en verbeteren. Trainen met speedladders wordt ook wel agility training genoemd omdat je er specifiek je snelheid en wendbaarheid, in het Engels agility, mee kunt trainen. Speedladder betekent letterlijk snelheidsladder. Speedladders en loopladders zijn zeer geschikt voor diverse trainingen en sporten. Speed ladders zijn perfect voor voetbal, atletiek, tennis handbal en hockey. Loopladders zijn geschikt voor beginnende en gevorderde sporters. Voor professionals zoals trainers van sportverenigingen, personal trainers, fysiotherapeuten maar natuurlijk ook voor consumenten. Een speedladder kan overal gebruikt worden: buiten en binnen, op het sportveld, in de sporthal, in de tuin, in het park of op straat. Speedladders zijn geschikt voor diverse ondergronden zoals gras, gravel en kunstgras.

Hoe kies ik een geschikte speedladder of loopladder?

Wil je graag de voor jou beste speedladder of loopladder kopen? Dan is het natuurlijk wel belangrijk om een geschikte speed ladder te kiezen. Een speedladder die past bij jou, jouw team en het doel waarvoor je de loopladder wilt gebruiken. Er zijn diverse soorten en maten speedladders en loopladders waardoor het misschien lastig is om de juiste keuze te maken bij het kopen van een speedladder. Bij het kiezen van de voor jou beste speed ladder is het belangrijk dat je goed nadenkt over de volgende vragen. Welke lengte speedladder heb ik nodig? Afhankelijk van het niveau van de sporters en het doel van de trainingen kun je de juiste lengte speedladder kiezen. Met een speedladder met een lengte van 4 of 6 meter train je intensief en op een korte afstand. Deze speedladders gebruik je dus vooral tijdens een intervaltraining en zijn erg geschikt om de korte spierkracht, coördinatie en het snelle voetenwerk mee te trainen. Voor de jongste jeugd tot en met ongeveer 14 jaar adviseren wij een speedladder met een lengte van 4 meter. Voor de oudere jeugd tot aan de senioren adviseren wij een speedladder met een lengte 6 meter. Loopladders van 8 meter worden het meeste gebruikt bij de oudere jeugd en senioren. Speedladder met vaste treden of verstelbare treden? Voor beginnende en recreatieve sporters en specifiek voor voetballers is een speedladder met vaste treden aan te raden zodat de treden niet verschuiven. Gevorderde sporters gebruiken een loopladder met verstelbare treden zodat je de afstand tussen de treden naar eigen wens en niveau kunt instellen en het jezelf moeilijker of makkelijker kunt maken.

Waarom een speedladder kopen bij MediPreventie?

Wij bieden een compleet assortiment van de beste speedladders en leveren zeer snel. Bij MediPreventie een speedladder kopen betekent dat je kiest voor een professionele kwaliteit en een goede prijs. In ons uitgebreide assortiment vind je veel verschillende soorten speedladders en loopladders. Geschikt voor professionals en consumenten. Je kunt kiezen voor een korte of een lange speedladder. Een loopladder voor beginners of juist voor gevorderden. Bij ons kun je ook terecht voor ander trainingsmateriaal zoals trainingshoedjes, pionnen voetbal en ander agility- en sportmateriaal dat je in combinatie met een goede speedladder kunt gebruiken voor een complete en veelzijdige training. Op werkdagen voor 16 uur besteld? Dan ontvang je jouw speedladder morgen al in huis!

Waar op letten bij speedladder oefeningen?

Voordat we ingaan op de speedladder oefeningen geven we je graag eerst de volgende checklist met tips. Houd de volgende checklist van de eerste tot je laatste stap in de speedladder in gedachten. 1. Houd de schouders, heupen en tenen in een hoek van 90° en kijk voorwaarts (tenen optrekken). 2. Sta in balans op je voeten. Laat je neus niet te ver over jouw tenen komen. Als je hoofd jouw lichaam leidt zullen je voeten moeilijker bewegen. 3. Sta op de ballen van de voeten (grounding). Hielen raken net niet de grond. 4. De speedladder training focust zich op snelle voeten (quick feet) en ritme. De korte stappen worden gebalanceerd met korte armzwaaien, verre armzwaaien zijn onnodig. Snelle en korte armzwaaien leiden tot snellere voetbewegingen. 5. Als je zijwaarts beweegt, kruis dan alleen jouw voeten wanneer de oefening het toelaat. Een van de belangrijkste factoren om te onthouden bij elke oefening is om recht te staan op de ballen van jouw voeten. Raak nooit de grond met je hielen. Een even belangrijke voorwaarde bij het gebruik van de loopladder is het continu herhalen van simpele en complexe patronen. Neem de tijd om jouw lichaam het juiste patroon aan te leren. Je brein werkt vaak sneller dan jouw voeten. Houd hier rekening mee en neem de tijd en rust om de speedladder oefeningen goed aan te leren en in prettig ritme te oefenen.

Welke speedladder oefeningen zijn er?

Wij onderscheiden twee soorten speedladder oefeningen. Dit zijn full range speedladder oefeningen en snelheidsoefeningen. Bij full range oefeningen is de juiste uitvoering van de oefening belangrijk en dien je de snelheid hierop aan te passen. Dit betekent dat je de bewegingen maximaal uitvoert. Bijvoorbeeld een zo hoog mogelijke skip. Dat wil zeggen de knieën zo hoog mogelijk heffen. De snelheid van het uitvoeren van de speedladder oefeningen is van minder belang. Voorbeelden van full range speedladder oefeningen zijn springen en dribbelen, snelwandelen, schuine stappen, enkel sprongen, wijde sprongen en (schuine) cross-over sprongen. Snelheidsoefeningen zijn bijvoorbeeld één- en twee staps rennen door de speedladder. Of kies voor zijwaarts rennen en verzwaar deze oefening door dit kruiswaartss te doen. Ook kun je snelheidsoefeningen met diverse sprongen doen. Denk hierbij aan snelle kleine sprongen, grote sprongen en zijwaartse sprongen.

meld u aan
Op dehoogteblijven?
Meld u aan voor de nieuwsbrief
Facebook Twitter Google+